Veel
gestelde
vragen
button inschrijven

 

Naar: vragen over de programma's >>

Naar: vragen over aanmelden en registreren >>

Vragen over de programma's

Hoe kan ik de Ik eet het beter-lesprogramma’s bestellen?

De inschrijving voor de lesprogramma’s van maart 2020 is gesloten. Via deze website informeren we u over mogelijke programma’s in het nieuwe schooljaar.

 

Zijn er kosten verbonden aan de lesprogramma's van Ik eet het beter?

De materialen zijn gratis. Ook ontvangt u bij elk lesprogramma een gratis boodschappenpakket voor de hele groep. Slechts de handling- en verzendkosten van de gedrukte materialen worden in rekening gebracht. De materialen worden verpakt in milieuvriendelijke enveloppen of dozen. 

Hoeveel bedragen de verzendkosten?

Onze verzendkosten zijn gebaseerd op het gewicht van de totale bestelling en van de kosten van de milieuvriendelijke verpakkingsmaterialen. Ze zijn als volgt:
 

Tot 1 kg: € 13,95

Tot 3 kg: € 17,50

Tot 5 kg: € 19,50

Tot 10 kg: € 24,95

Prijswijzigingen a.g.v. verhoging van posttarieven voorbehouden.

Wanneer worden de verzendkosten in rekening gebracht?


We brengen de handling- en verzendkosten in rekening direct nadat u de lesmaterialen die u heeft besteld, heeft ontvangen.

Kun je de lesprogramma's alleen doen in de week van het boodschappenpakket?

In de boodschappenpakketten zitten verse producten die nodig zijn voor de lesprogramma’s; het advies is dan ook om het programma in dezelfde week te doen.  

Hoeveel tijd moet ik reserveren voor de lesprogramma’s?

Met de lesprogramma’s in het voorjaar voor groep 5, 6 en 8 bent u circa twee uur bezig. Met het programma voor groep 7 gaan de leerlingen een week lang dagelijks circa 15 minuten aan de slag.

 

Wanneer ontvangt onze school de materialen voor de lesprogramma’s?

Uiterlijk een week voor aanvang van de lesprogramma’s ontvangt u per post de gedrukte lesmaterialen voor groep 5, 6, 7 en 8. De materialen zijn al eerder beschikbaar via deze website. 

De productpakketten van het lesprogramma van maart liggen in de winkels klaar op donderdag 19 maart 2020. U kunt de productpakketten op die dag tussen 8.00 en 10.00 uur op (laten) halen.

Wanneer kan ik het productpakket ophalen?

De pakketten kunnen opgehaald worden op donderdag 19 maart tussen 08.00 en 10.00 uur. Zo’n 700 winkels in het hele land doen mee en verstrekken de pakketten. 

Waar kan ik mijn producten ophalen?

De productpakketten kunnen opgehaald worden bij de door u gekozen Albert Heijn-winkel. In een enkel geval krijgt u een ander filiaal toegewezen. Wij zoeken een Albert Heijn-filiaal dat zo dicht mogelijk in de buurt ligt van uw voorkeurs-filiaal. U krijgt kort van tevoren nog een bevestiging waar u uw pakket kunt ophalen.

Ik heb bericht gekregen dat ik het pakket niet kan ophalen bij de Albert Heijn-winkel van mijn voorkeur, waarom kan dat niet?

Het kan zo zijn dat het gekozen filiaal gesloten is tijdens het ophaalmoment of tijdens de levermomenten. Ook kan het zijn dat een winkel zoveel scholen toegewezen heeft gekregen, dat het filiaal de levering van productpakketten logistiek niet aan kan. Uiteraard proberen we zoveel mogelijk tegemoet te komen aan uw wensen.

Ik kan niet naar mijn voorkeurs-Albert Heijn en daarom lukt het niet om mijn pakket op te halen. Wat kan ik doen?

Als het niet lukt om het pakket te halen en u heeft ook niemand bereid gevonden om het pakket op te halen, wilt u dat dan laten weten aan de Albert Heijn-winkel die op u rekende? Het pakket hoeft dan niet ingepakt te worden en hiermee kunnen we verspilling voorkomen.

Ik heb te weinig producten gekregen. Wat kan ik doen?

Mocht u te weinig producten hebben gekregen, neem dan contact op met de Albert Heijn-winkel waar u uw pakket heeft opgehaald.

Horen er bij de lesprogramma’s ook gedrukte materialen of zijn deze volledig digitaal?


De lesprogramma's combineren drukwerk en online materiaal. Het drukwerk krijgt u via de post. Het online materiaal vindt u op ikeethetbeter.nl. Om de materialen te ontvangen, moet u zich uiteraard wel hebben ingeschreven voor het betreffende lesprogramma. Het bijbehorende gratis boodschappenpakket haalt u op in de Albert Heijn-winkel van uw keuze. 

Zijn de lesprogramma’s geschikt voor kinderen met een allergie voor bepaalde producten?

Voor groep 5 is er een tussendoortje dat bestaat uit volkoren knäckebröd, zuivelspread en komkommer.

Groep 6 proeft verschillende producten die voornamelijk zout, zuur, zoet of bitter zijn, zoals appel, appelmoes, witlof, melk, kaas, banaan en citroen. 

Voor groep 7 is er als tussendoortje een spies van druiven, mandarijnpartjes en mozzarella.

De lunch voor groep 8 is een broodmaaltijd met diverse soorten beleg en rauwkost en fruit.

Zitten er in uw groep kinderen met een gluten- of lactose-allergie, vraag dan bij het ophalen van het boodschappenpakket aan de Albert Heijn-medewerker naar een alternatief product. Indien mogelijk biedt de medewerker u dit alternatieve product (zolang de voorraad strekt). Voor groep 6 zijn er geen alternatieve producten beschikbaar omdat het bij deze groep specifiek om het proeven van bepaalde smaken gaat.

Het filiaal dat ik heb gekozen wordt momenteel verbouwd of is gesloten. Wat moet ik doen?


Als een winkel tijdens de actie gesloten is, dan wordt u tijdig door ons op de hoogte gebracht en verwezen naar een andere winkel.

Is er ook een programma voor de onderbouw?

Voor de groepen 1 t/m 4 is er vooralsnog geen lesprogramma van Ik eet het beter.

Ik heb vragen over het lesmateriaal.

Heeft u vragen over het lesmateriaal? Dan kunt u zich wenden tot uitgeverij Zwijsen. U kunt mailen naar ikeethetbeter@zwijsen.nl of bellen met onze klantenservice voor Ik eet het beter: 085 - 02 93 183. Gelieve geen contact op te nemen met Albert Heijn.

Kunnen wij met de BSO meedoen aan de lesprogramma’s? 

Nee, de programma’s zijn niet bedoeld en ook niet geschikt voor de BSO.

Vragen over registreren en aanmelden.

Ik heb geen activatiemail ontvangen. Wat nu?

De activatiemail kan in uw SPAM-map terechtkomen. Ook kan het gebeuren dat uw e-mailprovider de mail blokkeert. Dit gebeurt met name bij gratis mailprogramma's, zoals Hotmail. Indien u een mail stuurt naar ikeethetbeter@zwijsen.nl, dan zullen wij uw account handmatig activeren. Vermeld in uw mail in ieder geval het e-mailadres waarmee u een account heeft aangemaakt!

Ik wil een account aanmaken, maar mijn e-mailadres is al in gebruik. Wat nu?

In dat geval heeft uzelf of iemand anders al een account aangemaakt met hetzelfde e-mailadres. Als u het niet zelf bent geweest, moet u een ander e-mailadres gebruiken bij uw aanmelding. Indien u wel al eerder een account had aangemaakt, kunt u gewoon inloggen en hoeft u geen account meer aan te maken. Via "Wachtwoord vergeten" kunt u eventueel een nieuw wachtwoord instellen.

Ik krijg de melding dat mijn account geblokkeerd is. Wat nu?

Waarschijnlijk is uw account niet geactiveerd. Indien u een mail stuurt naar ikeethetbeter@zwijsen.nl, dan zullen wij uw account handmatig activeren. Vermeld in uw mail in ieder geval het e-mailadres waarmee u een account heeft aangemaakt!

Inschrijvingen (gedeeltelijk) verwijderen.

U kunt uw inschrijving verwijderen door in te loggen op Mijn Ik Eet Het Beter en te gaan naar Mijn lesprogramma's. Helemaal onderaan vindt u de knop "Inschrijving verwijderen". Uw hele inschrijving wordt dan verwijderd.

Gedeeltelijke inschrijving verwijderen

Indien u niet de hele inschrijving wilt verwijderen, maar bijvoorbeeld alleen heel groep 7 en 8, dan gaat u als volgt te werk:

  1. U verwijdert eerst de gehele inschrijving.
  2. Vervolgens kunt u aangeven welke groepen wel gehandhaafd moeten blijven. U dient dan wel opnieuw voor die groepen de aantallen opnieuw in te geven.

 

Horen er bij het moestuinpakket voor groep 5 ook lesmaterialen?

Ja, de lesmaterialen voor groep 5 ontvangt u in de week van 12 maart. U kunt met uw groep al eerder starten met het zaaien van de plantjes uit het moestuinpakket, namelijk zodra u dat op 8 maart heeft opgehaald.